تندِ تند!!!

تندِ تند!!!
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 92
بازدید کل : 3434
تعداد مطالب : 111
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ساخت کد موزیک


البته يه نوع مقايسه وبررسي هست تا تست ولي خوندنش براي كسي كه تازه وارد مباحث تخصصي خودرو شده خالي از لطف نيست . بحث رو در ادامه مطلب ادامه دهيد ! مدت های مدیدی است که کشور آلمان به عنوان قطب علم مکانیک جهان شناخته می شود ، کشوری که مهد شرکت هایی چون مرسدس بنز ، BMW ، آئودی و پورشه است. این شرکت ها هر یک در زمینه ای شهره خاص وعام می باشند ، پورشه نهایت مهندسی در خودروهای اسپرت ، BMW آقای دینامیک و لذت رانندگی ، مرسدس پیشتاز در فن آوری و تشریفات و آئودی نهایت دقت مهندسی آلمانی و این نشان از خودروسازی پیشتاز کشور آلمان را می دهد. در این بین 3 شرکت مرسدس و BMW و آئودی بیشتر از سایرین فعالیت دارند و سعی می کنند سم بیشتری از بازار را به نفع خود تصاحب کنند برای همین طی 30 سال اخیر همواره از سوی این 3 خودرو ساز بخصوص BMW و مرسدس کلاس های جدید و مفهوم هایی جدید به دنیای خودرو معرفی شده است ، برای نمونه می توان به کلاس خودرو های کوپه سدان (Coupe Sedan) که توسط مرسدس در سال 2003 و به واسطه معرفی خودروی CLS اشاره کرد و در سویی دیگر BMW کلاس SAV را در سال 2007 با به بازار فرستادن X6 متولد ساخت. این رقابت شانه به شانه بین مرسدس و BMW و البته آئودی مدت ها است که وجود دارد و در سطوح مختلف دنبال می شود ولی وقتی که این 3 شرکت تمام توان و تجربه و دانش خود را بکار می گیرند در بازار خودرو های لوکس با عملکرد بالا High Performance Luxury Cars رو در روی هم قرار می گیرند.
BMW برای این رقابت برندی ایجاد کرده به نام M Power و مرسدس AMG را برای رقابت با RS آئودی و BMW آماده کرده تا 3 خودروساز مرجع و اول آلمان رو در روی هم در رقابتی نفس گیر قرار گیرند.


 

M Power
همه چیز زمانی شروع شد که BMW قصد داشت بخش جداگانه ای را برای کار روی خودروهای مسابقه ای ایجاد کند و نتیجه آن شد BMW Motorsport . BMW با به راه انداختن این بخش موفقیت های بسیاری را در مسابقات مختلف در دهه 60 و 70 کسب کرد ، از طرف دیگر شهرت BMW در کسب پیروزی ها در بین جوانان و علاقه مندان به خودرو BMW را به فکر ساختن خودروهای خیابانی با قابلیت بالا انداخت تا علاقه مندان به خودرو های مسابقه ای خصوصا جوانان را به سمت خویش جذب کند. نتیجه پیاده سازی این تفکر ابر خودروی افسانه ای M1 بود که به بازار معرفی شد. علی رغم توانایی های M1 این خودرو بیشتر یک خودروی خاص محسوب می شد و قابل استفاده برای روزمره نبود پس مهندسان بخش BMW M که تا آن زمان حدود 15 نفر بودند به سراغ یکی از مدل هلی خیابانی معروف BMW یعنی سری 5 رفتند و با ارائه M535i اولین خودروی خیابانی با روح اسپرت خود را به همگان معرفی کردند.
اما با به بازار فرستادن اولین مدل از سری خودروهای M3 خود بود که نام و آوازه M Power فراگیر شد ، BMW خودرویی با لذت رانندگی فوق العاده را به بازار فرستاده بود ، خودرویی که نه تنها در خیابان تکتاز بود بلکه نوع مسابقه ای آن در پیست نیز برای بسیاری برگ برنده محسوب می شد. دیگر BMW قوانین بازی را دریافته بود و راه خود را برای تعریف "Sheer Driving Pleasure" یا " لذت رانندگی محض" یافته بود. از آن به بعد M Power نماد لذت در رانندگی محسوب می شود و شرکت BMW نقشه راهی برای این بخش از خود تعریف کرد تا آن را بیش از بیش موفق بدارد و مسئولین BMW زمانی نتیجه کار خود را گرفتند که شرکت شهیر McLaren برای ساخت ابر خودروس جدید خود به BMW سفارش یک موتور 12 سیلندر را دادند و BMW طراحی و توسعه آن را به زیرمجموعه متخصص خود یعنی M Power سپرد. نتیجه این همکاری بین BMW و McLaren برترین خودروی تاریخ یعنی McLaren F1 شد.
BMW کار خود را درست انجام داده بود و نتیجه اش را دیده بود ، از آن به بعد M Power به عنوان پیشتاز در زمینه طراحی و ساخت خودرو های اسپرت خیابانی لقب گرفت. کارگاهی که زمانی با فقط 8 مهندس به عنوان یک تیونر رسمی محصولات BMW شناخته می شد حالا دیگر در دنیا زبان زد شده بود.
موتورهایی که در محصولات M Power قرار می گیرند خود جزء شاهکار های علم مکانیک می باشند و از دلایل برتری محصولات M Power بر رقیبان می باشند ، نکته جالب اینکه تا سال 2009 تمام پیشرانه های BMW و از جمله محصولات M Power فاقد سیستم های توربو شارژر و سوپر شارژر بودند و که این از طرفی خود نوعی اصالت به محصولات M Power می داد و از طرف دیگر توانایی مهندسان شرکت را به نمایش می گذاشت که در حالی که شرکت های رقیب برای بالا بردن خروجی موتور خود از سیستم های کمکی استفاده می کردند ولی BMW با استفاده از طراحی اصولی و مهندسی یک شاهکار تولید می کرد. البته با سخت شدن قوانین محیط زیست در اروپا وایالت متحده ، BMW نیز مجبور شد تا از سیستم های توربوشارژ استفاده نماید تا میزان آلاینده های خود را مطابق با قوانین محیط زیست پیش ببرد که این عمل BMW برای علاقه مندان متعصب BMW چندان خوش نبود.
یکی دیگر از مشخصه های خاص محصولات M Power دیفرانسیل عقب بودن آن ها بود که BMW و مخصوصا M Power روی آن حساب ویژه ای باز کردند زیرا معتقدند که این بهترین روش برای واقعیت سازی شعار کارخانه است البته با رشد در خواست برای سیستم های 4 چرخ و البته قابلیت دینامیکی قابل توجه سیستم های 4 چرخ متحرک BMW سیستم 4 چرخ متحرک را نیز برای محصولات خود در نظر گرفت.

 

 

 

Mercedes AMG
رقیب دیرینه BMW یعنی مرسدس تا سال ها از عدم داشتن بخش مجزا و متخصص برای ارائه محصولات اسپرت رنج می برد و این موضوع وقتی نمود بیشتری یافت که BMW با M Power داشت عصر جدیدی را شروع می کرد. بر همین اساس مرسدس به سراغ شرکت تیونینگ کوچک و البته توانمندی رفت که تا آن زمان محصولات مرسدس را تقویت می کرد و با آنان قرارداد همکاری بست و نتیجه این قرارداد پیزی نبود جزء مرسدس C36 AMG.

 

 

مرسدس با معرفی این محصوا به جنگ مستقیم با محصول موفق M Power یعنی M3 رفت ، بعد از استقبال از این محصول بود که مرسدس برای خرید AMG اقدام کرد و آن را به عنوان زیر مجموعه ای از خود قرار داد تا بیشتر در روند طراحی خودروهای اسپرت خود نظارت داشته باشد ، البته نکته جالب اینجا است که برخلاف M power که همکاری بسیار تنگاتنگی با شرکت مادر خود دارد و موتورهای رده بالای BMW محصول M Power محسوب می شوند ولی AMG استقلال M Power را نداشت و موتورهای خارج شده از کازگاه آن تقویت شده موتورهای مرسدس محسوب می شدند البته این روند به تازگی تغییر پیدا نموده است و AMG موتوری را از ابتدا یرای محصولات خود طراحی و ساخته است که نمونه آن را در C63 AMG می توان دید.
با گذشت زمان AMG نیز بر تنوع محصولات خود افزوده است و در حال حاضر در تمامی محصولات مرسدس خریداران می توانند نوع AMG آن را سفارش دهند ، البته AMG علاوه بر محصولات مرسدس برای یک خودروی دیگر نیز موتور تامین می نماید و آن Pagani Zonda است. با این کار AMG کاری مشابه با M Power برای McLaren F1 را انجام داده است تا اسم خود را در تاریخ ثبت نماید.
AMG برخلاف M Power بسیار علاقه مند به توسعه سوپراسپرت می باشد تا توانایی های خود را در حیطه ای خاص به رخ حریفان به خصوص M Power بکشاند ، برای این کار علاوه بر تامین موتور برای Pagani ، AMG در پروژه ای مشترک با McLaren شروع به توسعه سوپراسپرت SLR زد تا شاید اعتباری را که M Power با مشارکت در طرح McLaren F1 بدست آورد را کسب نماید. ولی SLR علی رغم منحصر به فرد بودنش هرگز مانند McLaren F1 اسطوره ای نشد و این AMG را به این واداشت تا سوپر اسپرت بعدی خود را به تنهایی و با کمک مرسدس توسعه دهد.

 

 


شاهکار بعدی AMG نام SLS AMG Gull wing را به خود گرفت ، خودرویی که طراحی کلاسیک را از 300SL Gull wing گرفته است و اولین محصول تمام داخلی AMG محسوب می شود. AMG با ارائه این خودروی زیبا مسئولان M Power را برای ساخت یک سوپراسپرت به فکر انداخت. 
مرسدس AMG برای طراحی و تولید پیشرانه اتومبیل های خود راهی بر عکس BMW و M Power را طی کرده است ، آنها تا سال 2008 تقریبا برروی تمامی موتور های خود از سیستم های سوپرشارژ و توربوشارژ بهره می جستند و از طرف دیگر موتورهای ارائه شده از AMG تقویت شده موتورهای مرسدس محسوب می شود و در سال 2008 بود که اولین موتور تنفس عادی AMG ارائه شد ، البته این بار این موتور برخلاف گدشته نمونه ای تقویت شده نبود و تماما توسط AMG طراحی و ساخته شده بود.

 



آئودی RS Quattro
نامی است که بر خلاف M Power و AMG آن را کمتر شنیده ایم ، Quattro نام زیرمجموعه ای از شرکت آئودی است که 26 سال پیش تاسیس شد و مسئول ساخت و توسعه اتومبیل های رالی و مسابقه ای شرکت آئودی بود. در واقع این شرکت یک شرکت تقویت کننده محصولات آئودی محسوب می شد تا آنکه در سال 1992 در کار گاهی مشترک با محصولات پورشه روند کاری Quattro عوض شد. در این کارگاه مشترک مدل پا به عرصه وجود نهاد تا مردم با رقیبی جدید برای M Power را آشنا شوند. 
شرکت Quattro برخلاف M Power و AMG بعد از آغار روند تازه خود چندان به کار خود گسترش نداد و برند RS را به تمامی محصولات آئودی توسعه نداد ، هر چند که در همکاری تنگاتنگ با آئودی برندی به نام S را ایجاد کرد تا در سطحی پایین تر از محصولات M Power و AMG خودروهایی اسپرت تولید نماید. 
هدف Quattro ارائه محصولاتی خاص تر نسبت به M Power و AMG بود و برای اینکار اولا برند RS را در محصولات خاص آئودی توسعه داد ثانیا سال های تولید محصولات خود را کوتاه نمود و در آخر تا سال 2009 در هر طمان فقط 1 محصول با برند RS معرفی می نمود. برای مثال در زمان ارائه RS4 B7 در سال 2006 تا 2008 در مدل های سدان ، استیشن و روباز خبری از اتومبیل دیگری با نام RS نبود. 
ولی این امر از سال 2008 تغییر کرد و Quattro با ارائه Audi TT RS و Audi RS6 در یک زمان سنت شکنی کرد و با معرفی Audi RS5 در سال 2010 این روند کاملا به فراموشی سپرده شد. Quattro در سال 2006 خودرویی را به نمایش گذاشت تا خاص بودن خود را بیش از پیش به رخ حریفان به خصوص M Power و AMG بکشاند و آن پیزی نبو جزء آئودی R8 . R8 خودرویی است اسپرت با طراحی فوق العاده زیبا ، که با توجه به مشخصات خاص خود بسیار مورد توجه مردم و علاقه مندان و منتقدان قرار گرفت ، شاید این خودرو و جایگاه آن خود فشاری بر AMG بود تا هر چه سریعتر سوپراسپرت خود یعنی SLS AMG Gull Wing را معرفی نماید. 
Quattro نیز مانند M Power و AMG برای خود مشخصاتی را در نظر گرفت تا علاقه مندان محصولات آن را با این مشخصات بشناسند ،آئودی از سال های اخیر بیشترین توان خود را در طراحی فضای داخل خودرو گداشته است به طوری که در حال حاضر در زمینه طراحی کابین و مسائل ارگونومیک فراتر از سایر شرکت ها کار می نماید و Quattro نیز دست روی این قسمت گذاشت وبا دمیدن روح اسپرت درون کابین محلی لوکس ، اسپرتی و راحت را برای سرنشینان درست می نماید. البته این بدان معنی نیست که از مشخصات تکنیکی غافل بماند بلکه Quattro با تکیه بر تجارب خود در مسابقات مختلف از قبیل مسابقات رالی و Lemans پیشرانه ای قدرتمند را برای برند RS خود در نطر گرفته است. 
ولی برخلاف 2 شرکت رقیب بخصوص M Power که تخصص خود را در ساخت سیستم پیشرانه قرار داده است ، Quattro در یک زمان از 1 یا چند موتور در تمای محصولات خود استفاده می نماید تا هزینه ها را پایین بیاورد.

 


رو در روی هم


در کل اگر بخواهیم این 3 زیر مجموعه از 3 شرکت بزرگ را با هم مقایسه نماییم می توانیم بگوئییم که علی رغم رقیب بودن این 3 شرکت به نوعی مکمل هم محسوب می شوند و در صورت پیوستن به هم کامل ترین شرکت خودرو سازی دنیا را معرفی خواهند کرد!!!!! 
M Power متخصص خودروهای اسپرت خیابانی محسوب می شود و راه و کار راضی نگه داشتن علاقه مندان به جاده های تنگ و پر پیچ و خم را خوب بلد است ، در سویی دیگر AMG علاقه مندان به خودرو های پرتوان مانند ماشین های Muscle آمریکایی را هدف گرفته است!!! و در آخر Quattro با طراحی منحصر به فرد کابین خود لبخند بر لبان علاقه مندان به خودروهای لوکس و اسپرت می نشاند. 
برای نشان دادن تفاوت و جایگاه و دیدگاه این 3 شرکت می توان به مقایسه BMW M3 و C63 AMG و Audi RS4 B7 پرداخت ، M3 سال ها است که در رده خودرو های اسپرت کامپکت یکه تازی می نماید و دلیل آن دقت بالای آن و هماهنگی فوق العده اجزای آن با هم است ، در سویی دیگر C63 AMG خودرویی مسابقه ای و موشک وار محسوب می شود که توان موتور آن برخلاف M3 خارج از کنترل است و در نهایت RS4 B7 خودرویی لوکس و همه روزه است که سعی دارد خصوصیات هر دو رقیب خود را داشته باشد.

با استقبال از طرف شما اين مباحث افزايش ميابد !


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 15 تير 1392برچسب:, توسط P.B